Kamuda çalışan özel güvenlik görevlilerinin 5 yılda bir yenilenmesi gereken sertifika ücretlerinin kurum tarafından mı yoksa personel tarafından mı yenileneceği merak edilmektedir.
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının 23.01.2019 tarihli taşra teşkilatına gönderdiği yazısında, sertifika yenileme ücretlerinin özel güvenlik personeli tarafından ödenmesi gerektiğini açıkladı.
Bakanlığın yazısında şöyle denildi:
Başkanlığımıza muhtelif tarihlerde gelen özel güvenlik görevlilerinin 5 yılda bir yenilenen kurs, eğitim ve sertifika işlemleriyle ilgili olarak kurum bütçesinden ödeme yapılıp yapılmayacağı hakkında görüş talep edilmektedir.
Söz konusu işlemler için kurum bütçesine tefrik edilen ödenek bulunmadığı gibi bu işlemlerin kişiye özel işlemler (güvenlik görevlisinin işe girişi ile alakalı bir belgenin yenilenmesi) olduğundan dolayı kişiler tarafından karşılanması mütalaa edilmektedir.
Kendi Bütçesinden Ödeyen Kurumlarda Var;
Sağlık Bakanlığına bağlı Hatay İl Sağlık Müdürlüğü de, Maliye Bakanlığı’nın yazısına dayanarak verdiği görüşte, KHK ile kadroya geçen ve bağlı sağlık tesislerinde çalıştırılan Özel Güvenlik Görevlilerinin her 5 yılda bir yenilenen kurs eğitimi ve sertifika işlemleriyle ilgili ödeme tutarının, bağlı bulundukları sağlık tesisleri bütçesinden ödenmesi gerektiğini açıklamıştı.
Yazıda Şöyle denilmektedir;
2009 yılı bütçeleri hazırlanırken bu kaleme gider olarak konulması amacıyla 657 sayılı Kanuna tabi koruma ve güvenlik memuru olarak çalışan özel güvenlik görevlilerinin sınav ve yenileme eğitim masraflarının bağlı bulundukları kurumlarca karşılanıp karşılanmayacağı konusunda Maliye Bakanlığından görüş sorulmuş olup, gelen 11.08.2008 tarih ve 11933 sayılı görüş yazısında: “5724 sayılı 2008 yılı Merkezi Bütçe ile Kanununa ekli (E) işaretli cetvelin 23′ üncü sırasında: ‘Kamu Kurum ve Kuruluşları ile meslek teşekkülleri, dernek ve vakıflar tarafından düzenlenen bilimsel nitelikli toplantılara katılmaları gerekli görülenlerin katılma giderleri ve ilgili Bakan veya gördüğü hizmet ile ilgili bulunan kurslara katılmasına ilişkin kurs giderleri, kurum bütçesinin ilgili tertibinden ödenir.” Hükmünün yer aldığı, bu çerçevede ilgili Bakan veya yetki verdiği makamın onayıyla 657 sayılı Kanuna tabi koruma ve güvenlik memuru olarak çalışan personelin unvanı ve gördüğü hizmeti ile doğrudan ilgisi bulunan kurslara katılmasına ilişkin kurs giderlerinin bağlı bulundukları kurum bütçesinin ilgili tertibinden ödenmesinin gerektiği” belirtilmiştir.
02/04/2018 tarihinde ve 696 sayılı KHK ile kadroya geçen Müdürlüğümüz ve bağlı sağlık tesislerinde çalıştırılan Özel Güvenlik Görevlilerinin her 5 yılda bir yenilenen kurs eğitimi ve sertifika işlemleriyle ilgili ödeme tutarının bağlı bulundukları sağlık tesislerimizin bütçesinden ödenmesi hususunda
Sonuç olarak geçmişe baktığımızda kendi bütçesinden karşılanması gerektiğini bildiren bakanlık yazısı ve ödeyen kurumlar olduğundan bu konu için bakanlıktan görüş alınması gerektiği düşüncesindeyiz.
0 yorum: